I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -My own friend Vincent van Gogh is saying- ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-My own friend Vincent van Gogh is saying-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.


My own van Gogh-ism - c.n.couvelis χ.ν.κουβελης

My own friend Vincent van Gogh is saying-c.n.couvelis χ.ν.κουβελης

Ο φίλος μου Vincent is saying:

-συχνα σκέφτομαι πως η νύχτα είναι πολυ πιο ζωντανή και πολυ πιο πλούσια χρωματικά
από τη μέρα
-ονειρευομαι τον πίνακα και μετά ζωγραφίζω το όνειρο μου
-δεν υπάρχει γαλάζιο χωρίς κίτρινο και πορτοκαλι
-αισθανομαι πως δεν υπάρχει τίποτα πιο αληθινά καλλιτεχνικό από το να αγαπάς τους
ανθρωπους
-απο τη μεριά μου δεν γνωρίζω τίποτα με κάποια βεβαιότητα,αλλά η θέαση των αστεριών
με κάνει να ονειρευομαι
-οι ψαράδες γνωρίζουν πως η θάλασσα είναι επικίνδυνη και η θύελλα τρομερή,αλλά αυτοί
δεν βρίσκουν ποτέ αυτους τους κινδύνους επαρκείς λόγους για να παραμείνουν στη στερια
-οταν εχω μία φοβερή ανάγκη,θα πω τη λέξη,της θρησκείας,τότε βγαίνω έξω και ζωγραφί-
ζω τ'αστερια
- ο τρόπος να γνωρίσεις τη ζωή είναι ν'αγαπας πολλα πραγματα
-οι ζωγραφιες έχουν μία ζωή δικη τους που προέρχεται από τη ψυχή του ζωγραφου
-η ζωγραφική είναι μία πίστη,κι αυτό επιβάλει το καθήκον να μην υπολογιζεις τη κοινή γνωμη
-βλεπω σχέδια και εικόνες στις πιο φτωχές καλύβες και στις πιο βρώμικες γωνιες
-ειμαι ακόμα μακρυά να είμαι από ότι εγώ θέλω να είμαι,αλλά με τη βοήθεια του θεού θα
το επιτυχω
-αν ακούς μια φωνή μέσα σου να λέει ' εσύ δεν μπορεις να ζωγραφισεις',τότε μ'ολα τα
μεσα ζωγράφισε κι εκείνη η φωνή θα σιωπησει
-μην σβήνεται την έμπνευση και τη φαντασία σας,μην γίνεστε σκλάβοι του μοντέλου σας
-οτι είναι το χρώμα σε μία εικόνα,είναι ο ενθουσιασμός στη ζωή
-θσυμασε τόσα πολλά όσα μπορείς,οι πιο πολλοι άνθρωποι δεν θαυμάζουν αρκετα
-ακομη και η γνώση της πτώσης μου δεν μπορεί να με κρατήσει από το να κάνω λάθη.
Μονο όταν πέφτω μπορώ να ξανασηκωθω
-τι θα ήταν η ζωή αν δεν είχαμε καθόλου κουράγιο να προσπαθήσουμε οτιδήποτε;
-αν δεν έχεις ένα σκύλο,τουλάχιστον έναν,δεν υπάρχει απαραίτητα κάτι λάθος με σένα,
αλλά εκει μπορεί να υπάρχει κάτι λάθος με τη ζωή σου
-εβαλα τη καρδιά και τη ψυχή μου μέσα στο έργο μου κι έχω χάσει το μυαλό μου στη
πορεια
-δεν είναι η γλώσσα των ζωγράφων αλλά η γλώσσα της φύσης που θα πρέπει ένας ν'ακου-
σει,το αίσθημα για τα πράγματα τα ίδια,για τη πραγματικότητα είναι πιο σπουδαίο παρά
το αίσθημα για τις εικονες
-μια καλη εικόνα είναι ισοδύναμη σε μια καλή πραξη
-ενας πρέπει να εργάζεται και να τολμά αν θέλει πραγματικά να ζεί
-αυτοι οι Ολλανδοί ζωγράφοι δεν έχουν σχεδόν καμία φαντασία η ' ενόραση, αλλ'ομως η
καλή τους αίσθηση και η επιστημονικη τους γνώση ήταν τεραστια
-εχω τη φύση και τη τέχνη και τη ποίηση,κι αν εκείνο δεν είναι αρκετό,τότε τι είναι αρκετό;
-η κανονικότητα είναι ένας πλακοστρωμενος δρόμος,άνετος να περπατήσεις,αλλά κανένα
λουλούδι δεν αναπτύσεται πανω του
-η τέχνη είναι να παρηγορεί εκείνους που είναι διασπασμένοι από τη ζωη
-το κοιταγμα των πραγμάτων για περισσότερο χρονο σε ωριμάζει και σου δίνει ένα βαθύ-
τερο νοημα
-υπερτονισε το ουσιαστικό,άφησε το προφανες αοριστο
- η επιτυχία είναι μερικές φορές το αποτέλεσμα μιας ολόκληρης σειράς αποτυχιων
-αν είμαι άξιος για καθετι αργότερα,είμαι άξιος για κάτι τώρα.Γιατι το στάρι είναι στάρι
ακόμη κι αν οι άνθρωποι νομιζουν πως είναι ένα χόρτο στην αρχη
-ειναι κριμα ότι,καθώς ενας σταδιακά κερδίζει εμπειρία,χανει τη νεότητα του
-θελω ν'αγγιξω τους ανθρώπους με την τέχνη μου,θέλω αυτοί να πουν "αυτός αισθάνεται
βαθειά,αυτός αισθάνεται τρυφερα"
-παντοτε κάνω ότι δεν μπορώ να κάνω ακόμη,με τη πρόθεση να μάθω πώς να το κανω
-αλλα για την υγεία κάποιου καθώς λες,είναι πολύ απαραίτητο να εργαστείς στον κήπο και
να βλέπεις τα λουλούδια να μεγαλωνουν
-με το διάβασμα των βιβλίων είναι το ίδιο όπως με το κοιταγμα των εικόνων,κάποιος πρέ-
πει,χωρίς αμφιβολία,χωρίς δισταγμο,με σιγουριά,να θαυμάσει αυτό που είναι ομορφο
-μια μεγάλη φωτιά καίει μέσα μου ,αλλά κανένας δεν σταματά να ζεσταθεί σ'αυτη, κι οι
περαστικοί βλέπουν μόνο μια τουφα καπνου
-νομιζω ότι το'χω ακόμα αυτό στη καρδιά μου κάποια μέρα να ζωγραφίσω ένα βιβλιοπω-
λείο  με την προσωψη κίτρινη και πορφυρή το βραδυ...σαν ένα φώς στη μέση του σκοτα-
διού
-εγω δεν θα'χα ακριβώς διαλέξει τη τρέλα αν είχε υπάρξει κάποια εκλογή,αλλά μιας και
τέτοιο πράγμα σ'εχει αρπάξει δεν μπορείς ευκολα να απαλλαχτείς απ'αυτο
-ειναι καλό ν'αγαπας πολλα πραγματα γιατί μέσα εκεί βρίσκεται η αληθινη δύναμη,κι
οποιοσδήποτε αγαπά πολύ καταφέρνει πολλα,και μπορεί να εκπληρώσει πολλά,κι ότι είναι
καμωμένο είναι καλα καμωμενο
-υπαρχει ειρήνη ακόμη και στη θυελλα
-τον μόνο χρόνο που αισθάνομαι ζωντανός είναι όταν ζωγραφιζω
-επιθυμω να με δεχτούν όπως ειμαι
-ξοδευουμε ολόκληρη τη ζωή μας στην ασυνείδητη άσκηση της τέχνης να εκφράζουμε τις
σκέψεις μας με τη βοήθεια των λέξεων
-να υποφερουμε χωρίς παράπονο είναι το μόνο μάθημα πού πρέπει να μάθουμε σ'αυτη τη
ζωή
-δεν μπορω ν'αλλαξω το γεγονός ότι οι ζωγραφικές μου δεν πουλιούνται,όμως θα έρθει ο
καιρός όταν οι άνθρωποι θα αναγνωρίσουν ότι αυτες αξίζουν πιο πολύ από τη τιμή των
μπογιων που χρησιμοποιουνται στην εικονα
-εκεινοι που ονειρεύονται τη μέρα είναι γνωστες πολλών πραγμάτων τα οποία διαφεύγουν
από εκείνους που ονειρευονται μόνο τη νυχτα
-προσπαθω ολοένα και περισσότερο να είμαι ο εαυτός μου,φροντίζοντας σχετικά λίγο αν
οι άνθρωποι εγκρίνουν η' απορριπτουν
-αναζητω,αγωνιζομαι,είμαι μέσα σ'αυτο μ'ολοκληρη τη καρδιά μου
-αν αγαπάς αληθινά τη φύση,θα βρεις την ομορφιά παντου

Στις 27 Ιουλίου το 1890 ο φίλος μου Vincent van Gogh πραγματοποίησε τις επιθυμίες του

Η θλιψη θα διαρκέσει για παντα
Ειπε
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου